Review: Book Club

28 december 2018

Ik denk dat het de meeste van jullie wel is opgevallen dat Hollywood voor zijn hoofdrollen toch graag gaat voor jonge (of jong uitziende) acteurs en actrices en dat als je wat ouder bent het toch wat lastiger wordt om je hoofd boven water te houden en voor rollen gecast te worden. Book Club is een film waarin alle hoofdrolspelers de 60 en in sommige gevallen de 70 al ruim gepasseerd zijn en deze vrij verfrissende casting zorgde bij mij al direct voor extra nieuwsgierigheid.

In Book Club volgen we vier vriendinnen en onafhankelijke vrouwen die de 65 inmiddels zijn gepasseerd en die na het lezen van Fifty Shades of Grey hun liefdesleven volledig op de schop gooien. De keuze voor dit boek binnen hun boekenclub begint in eerste instantie met lekker eten, glaasjes wijn en een hoop gegiechel over de inhoud, maar zet de vier vrouwen toch wel echt aan het denken over hoe ze in het leven staan en hoe ze de toekomst op liefdesgebied zien of zouden willen zien.

Book Club is een film met een iets te simpel verhaal, maar wordt door de innemende cast en de mooie manier van het tonen van vriendschappen en liefde op latere leeftijd bij vlagen iets meer dan een gewone romantische komedie. Het is verfrissend om nu eens een keer niet de liefdesperikelen van twintigers te zien, maar om op een grappige manier een kijkje te krijgen in het vrijgezellenleven van een groep zelfstandige en krachtige vrouwen op latere leeftijd. Uiteraard is alles wel flink geromantiseerd en wat mij betreft hadden de dialogen en de inhoud wel wat meer “edge” mogen hebben. Uiteindelijk is Book Club dan ook verre van memorabel, maar wel ontzettend vermakelijk.

De DVD van Book Club is inmiddels te koop en bevat een goede beeld- en geluidskwaliteit. Ik wil Remain in Light graag bedanken voor het beschikbaar stellen van een recensie-exemplaar.

Een simpele, maar vermakelijke romantische komedie met een innemende cast
  • 5/10